Psychologia Biznesu to obszar nauki, który przenosi warstwę teoretyczną psychologii na grunt warunków biznesowych. Dziedzina ta obejmuje całokształt procesów organizacyjnych i relacji w organizacji zajmując się badaniem postaw i emocji osób, związanych z daną organizacją. Holistycznie obejmuje nie tylko pracowników, kadrę zarządzającą i menadżerską ale również klientów organizacji rozumianych jako dostawców i odbiorców, akcjonariuszy itd.
Rolą i zadaniem psychologa biznesu jest analiza i badanie zachowań i procesów psychologicznych zachodzących w organizacji a także procesowanie mające na celu poprawę efektywności działalności organizacji poprzez zwiększenia satysfakcji i zadowolenia pracowników, diagnozowanie niepożądanych zjawisk zachodzących w relacjach międzyludzkich a także poprawę rezultatów funkcjonowania organizacji jako całości.
Psycholog biznesu poprzez badanie kultury organizacyjnej w organizacji może zaproponować decydentom zmiany w kierunku poprawy efektywności i satysfakcji pracowników.
Jego rola jest również przydatna w uczestnictwie w procesach rekrutacyjnych – prowadząc wywiady i przeprowadzając z pracownikami testy psychologiczne identyfikuje mocne i słabe strony jednostki, wzmacniając i pokazując obszary wymagające rozwoju.
Psycholog biznesu może także prowadząc szkolenia czy z zakresu zarządzania stresem czy przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu, wspierać i pokazywać metody i sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w środowisku organizacji a także prowadząc indywidualne czy grupowe sesje coachingowe.
W obszarze zainteresowania psychologa biznesu można znajduje się również wspieranie liderów zmierzające w kierunku rozwoju zarządzania operacyjnego i strategicznego, sposób umiejętnej i wartościowej komunikacji interpersonalnej za pośrednictwem odpowiednich narzędzi rozwojowych.
Zapraszamy do kontaktu:
tel. 574 701 728
e-mail: kontakt@psychologia-24.pl